Review Harry Potter ‘wonderlijke wezens’

Review Harry Potter ‘wonderlijke wezens’ kleurboek voor volwassenen

Dankzij L&M Books krijg ik de kans dit prachtige boek te reviewen.

 

image

Over het boek:

Naam: Harry Potter ‘wonderlijke wezens’ kleurboek voor volwassenen
Uitgeverij: BBNC
ISBN: 978 90 453 1972 8
Tekeningen: dubbelzijdig gedrukt
Papier: stevig wit

Info op het boek:

Huiselven, Meermensen, Keltische Aardmannetjes en Draken – de tovenaarswereld van Harry Potter wordt medebevolkt door een onvergetelijke smeltkroes van wonderlijke wezens en buitengewone beesten. De gedetailleerde illustraties – die zijn geïnspireerd op de Harry Potter-films – bevatten wezens uit het Verboden Bos, het Grote Meer, en nog veel meer. Herbeleef je favoriete scènes uit de films, zoals wanneer Harry, Ron en Hermelien uit tovenaarsbank Goudgrijp ontsnappen op de rug van een draak, en verken patronen gabaseerd op wezens en beesten in deze interactieve reis door de tovenaarswereld. Dit kleurboek bevat ook een full colour gedeelte met concept art en stills uit de Harry Potter-films om je creativiteit te stimuleren.

Eerste indruk:

Om heel eerlijk te zijn ben ik wel fan van de Harry Potter films maar liep ik niet zo warm om er een kleurboek over aan te schaffen.
Dankzij L&M books kreeg ik nu de kans om toch dit boek te reviewen en eigenlijk ben ik zeer aangenaam verrast!
Het boek heeft een stevige kaft en als ik even in het boek blader… Merk ik onmiddellijk de goede kwaliteit van papier! En dat is nu net wat ik het belangrijkste vind in een kleurboek.
De platen spreken me wel aan, en zoals de titel reeds vermeldt zie ik vooral monsters en beesten.
Op het einde van het boek zijn er 8 pagina’s (dubbelzijdig) met foto’s/tekeningen in kleur… Om wat inspiratie op te doen.
Ik zie onmiddellijk een tiental platen waar ik mee wil beginnen… Het lijkt me wel moeilijk en een uitdaging maar daar hou ik soms wel van!

Verder…

Tekeningen:
Monsters, monsters, monsters… Maar echt op verschillende manieren geïllustreerd.
Van zeer gedetailleerde platen naar iets eenvoudiger. Zowel scènes uit de film als individuele monsters maar ook patronen van monsters.
Mooie zwarte lijnen, goed gedrukt!
Ok ik ben klaar om eraan te beginnen! Maar eerst even op de titelpagina alle materialen uittesten…

Papier in combinatie met verschillende mediums:
kleurpotloden: ik kleur graag met prismacolor potloden, deze zijn nogal ‘vettig’ waardoor ze eigenlijk op alle papier wel lekker kleuren en blenden. Maar ook met faber castell polychromos, lyra,… Lukt het goed te kleuren op dit papier! Het papier heeft een lichte korrel waardoor je hier en daar wat witte puntjes krijgt maar het stoort niet.
aquarelpotloden+ water: het papier begint zo goed als onmiddellijk te krullen wanneer het in contact komt met water. Het papier zuigt het water ook te snel op waardoor het niet aan te raden is om deze techniek in dit boek te gebruiken
aquarelpotloden + blenderpen: deze techniek gaat wel goed! Omdat de blenderpen minder vochtig is, werkt het heel goed in dit boek, ik heb het getest met de inktense potloden en ben best tevreden over het resultaat. Het drukt eveneens niet door!
gewone stift/fineliners: stiften en fineliners drukken niet door, hoewel je zoals altijd niet te vaak op dezelfde plaats moet gaan kleuren
alcoholmarkers: drukken door maar dat is dan ook bij alle kleurboeken zo…
acrylstift (vb posca) : drukken niet door, kun je perfect aanbrengen op dit papier en zorgt voor een mooi dekkende laag! Papier gaat een beetje krullen maar na het drogen komt het wel weer op zijn plaats.

Conclusie:

Hoewel ik er in eerste instantie niet zo voor open stond, ben ik wel aangenaam verrast!
Vooral de tekeningen zijn heel mooi en alles is gedrukt op kwalitatief goed papier zodat kleuren met zowel stift als potloden zeer goed gaat!
Een aanrader voor alle Potter en monster fans!
Enkele foto’s:

Leave a Reply

