Review 100 nieuwe creaties mandala – Lantaarn publishers

Review 100 nieuwe creaties mandala

Dankzij Lantaarn publishers krijg ik de kans dit prachtige boek te reviewen.

Over het boek:

image

Naam: 100 nieuwe creaties mandala
Uitgeverij: Lantaarn publishers
ISBN: 978-94-6188-772-6
Papier: stevig wit papier
Druk: enkelzijdig
Prijs: 14€99

Onder andere hier te koop: https://www.bol.com/nl/p/creative-colors-100-nieuwe-creaties-mandala/9200000061676368/?country=BE

Info op het boek:

Speciaal voor mandala-liefhebbers. Limited edition!

Neem een momentje voor uzelf, stap uit de hectiek van het dagelijks leven en maak even tijd vrij voor ontspanning. Het inkleuren van mandala’s en andere tekeningen is rustgevend en bovendien erg leuk. De mandala’s uit dit tweede ronde mandalaboek met 100 nieuwe creaties zijn geïnspireerd op diverse aansprekende thema’s en vormen. Maak uw keuze uit de afbeeldingen en kies iets wat bij u of uw stemming past en ga lekker relaxed kleuren.

Deze speciale uitgave in ronde vorm is goed voor vele uren kleurplezier en ontspanning.

 

Eerste indruk:

Wat ben ik blij dat ik de kans krijg om dit prachtige boek te reviewen. Ik keek er echt naar uit omdat ik reeds in het bezit ben van het eerste boek in deze reeks.
Ik ben persoonlijk helemaal verliefd op mandala’s en al zeker op dit boek. De mooie ronde vorm en stevige kaft nodigen onmiddellijk uit om in het boek te bladeren en aan de slag te gaan.
Het papier is net zoals in het eerste boek bijzonder stevig, mooi wit en glad.
Wanneer ik in het boek blader zie ik prachtige zeer gedetailleerde mandala’s… Waw !
Echt WAW !

Verder…

Tekeningen:

Zoals de titel reeds doet vermoeden, staan er in het boek 100 prachtige mandala’s geïllustreerd. Allemaal zeer gedetailleerd en fijn afgewerkt!
Voor wie van fijner kleuren houdt, is dit boek een topper!

Papier in combinatie met verschillende mediums:

kleurpotloden:
Perfect ! Potloden glijden vlot over het papier heen. Al raad ik wel aan om te werken met iets hardere potloden waar je een mooi fijn puntje kunt aan slijpen omdat de vakjes om te kleuren vaak heel klein zijn.

aquarelpotloden+ water:
Getest met caran d’ache supracolor. Deze techniek werkt perfect op dit papier.
Het is wel moeilijk om (vooral de zeer gedetailleerde tekeningen) binnen de lijntjes te blijven als je met een penseel gaat werken maar het lukt wel! Papier gaat niet krullen of korrelen wanneer het in contact komt met wat water.

aquarelpotloden + blenderpen:
Daar de blenderpen minder nat is dan een waterbrush of penseel, werkt deze techniek ook perfect in dit boek! Het werkt zelfs nog beter dan met de aquabrush omdat je met de blenderpen fijner kunt gaan werken. Ik heb het hier getest met de zig blenderpen op caran d’ache supracolor maar je kunt natuurlijk ook andere merken gebruiken.

gewone stift/fineliner:
Goed nieuws voor alle stiftenfans: de stiften drukken niet door!! En mocht je al eens teveel op dezelfde plaats kleuren dat het toch licht gaat doordrukken is dat ook geen probleem daar alle tekeningen enkelzijdig gedrukt zijn!

acrylstift (vb posca) :
Ook met acrylstift (met fijne punt) kun je in dit boek perfect kleuren, papier gaat niet krullen of korrelen en je hebt geen last van doordrukken. Ik heb het getest met de posca 1M.

Conclusie:
Als ik mijn conclusie in 1 woord moest samenvatten: WAW !
Wat een pracht exemplaar! Voor alle mandala-fans onder jullie is dit een niet te ontbreken mandalaboek! In dezelfde lijn als het eerste boek in deze reeks maar met nieuwe prachtige mandala ontwerpen.
Het boek is voorzien van kwalitatief papier waardoor je alle technieken kunt gebruiken. Al is het wel af en toe oppassen om niet buiten de lijntjes te kleuren 😉

Enkele foto’s:

Leave a Reply

